Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2020
Tezin Dili: İngilizce
Öğrenci: Nilay Çalır
Danışman: ZÜBEYDE SİNEM GENÇ
Özet:Türk eğitim sistemindeki yeni değişikliklerle birlikte, İngiliz dili öğretimi müfredatı öğrencilerin ihtiyaçları göz önüne alınarak tekrar düzenlenmiştir. Yeni müfredat daha çok iletişimsel yeterliliklere odaklanmakta ve öğrenci port folyosu, öz-değerlendirme, akran değerlendirmesi gibi ölçme ve değerlendirme anlamında yeni metot ve teknikler içermektedir. Buna rağmen, Türkiye'de ve dünyanın farklı yerlerinde yapılan araştırmalarda öğrenci değerlendirmesinde hala sınavların içeriğinin kelime ve dil bilgisine dayalı olduğu, dinleme ve konuşma becerilerinin ihmal edildiği belirtilmektedir. Bu çalışmanın amacı Türkiye, Finlandiya ve İtalya'daki yabancı dil öğretmenlerinin, ilkokul EFL öğrencilerinin değerlendirmelerine yönelik görüş ve uygulamalarını belirlemek ve yapılan uygulamaların teorik olarak hedeflenen şekilde olup olmadığını ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın örneklemini Türkiye'den seçilen toplam 89 İngilizce öğretmeni, İtalya'dan seçilen toplam 40 İngilizce öğretmeni ve Finlandiya'dan seçilen toplam 41 İngilizce öğretmeni oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak, iki bölümden oluşan anket ile açık uçlu on sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme yoluyla elde edilen nitel veriler içerik analizine tabi tutulurken, anket yoluyla toplanan nicel veriler frekans, yüzde, ortalama, standart sapma ve tek yönlü ANOVA kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçları, öğretmenlerin değerlendirme uygulamalarının müfredat ve kitaplar, tutumlar, sınıf mevcudu, ders süresi, öğrenci özellikleri ve var olan materyaller gibi değişkenlere bağlı olarak değiştiğini göstermiştir. Farklı ülkelerde sınıftan sınıfa değişim gösterse de, öğretmenlerin genç öğrencileri değerlendirmedeki zorlukları temel olarak öğrenme ortamından, öğretim teknolojisi ve materyallerden, öğrencilerden, ebeveyn algısı, ders saati ve değerlendirme aracından kaynaklanmaktadır. Bunun yanı sıra, görüşmelerin analizlerine göre, öğretmenler ders kitaplarından alınan ve kullanıma hazır olan sınavları ve sınavlara yönelik ek materyalleri kullanma eğilimindedir ve öğretmenlerin çoğunluğu, biçimlendirici değerlendirme türlerinin kullanılmasının öğrenciler için daha uygun olduğunu ifade etmişlerdir.