Bursa ilinde öğrenci-veli- öğretmenlerin eğitim bilişim ağının kullanım sıklığının belirlenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Uludağ Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2018

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ÖZKAN ÖZGÜMÜŞ

Danışman: AYSAN ŞENTÜRK

Özet:

Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) FATİH Projesi kapsamında Eğitim Bilişim Ağı (EBA) adıyla tüm öğretmen ve öğrencilerin ücretsiz olarak kullanabileceği bir eğitim platformu sunmaktadır. EBA öğretmen ve öğrencilere müfredata uygun e-içerik sunan, eğitimdeki yenilikleri takip edebilme imkânı sunan fonksiyonel bir sitedir. Çalışmada öğretmen, öğrenci ve velilerin EBA'dan ne sıklıkla faydalandıklarını ölçmenin yanında EBA'ya olan bakış açılarını görebilmeyi amaçlamaktadır. Araştırma 2017-2018 eğitim öğretim döneminde Bursa ilinin rastgele seçilen 5 ilçesinde, Fatih Projesi uygulanan MEB'na bağlı üç farklı kademeden (ilkokul, ortaokul ve lise) rastgele seçilen 14 adet okulda uygulanmış ve bu okullarda çalışan 321 öğretmen, öğrenim gören 376 öğrenci ve aynı okullarda öğrencisi olan 193 veli gönüllü olarak katılmıştır. Veri toplama aracı olarak EBA Kullanım Sıklığının Belirlenmesi için hazırlanan anketler kullanılmıştır. Anketlere gönüllülük esasına göre katılım sağlanmış, elde edilen verilerin betimsel ve içerik analizi yapılarak sonuca ulaşılmıştır. Elde edilen veriler IBM SPSS Statistics 24 Programı ile analiz edilmiştir. Betimsel istatistiklerde frekans, yüzde değerleri kullanılmıştır.