Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Cemal Karayel
Danışman: Abdurrahman Günday
Özet:
Bu
tezin amacı, elektrikli araçlarda kullanılan Lityum-İyon (Li-Ion) bataryaların
performansını analiz etmek ve Batarya Yönetim Sisteminin (BMS) bu performansa
etkilerini incelemektedir. Özellikle şarj ve deşarj süreçlerinin, akım ve
gerilim değişimlerinin, bataryanın durumunu (State of Charge - SOC) nasıl
etkilediğini anlamak hedeflenmektedir.
Bu
bağlamda, bataryaların enerji yoğunluğu, döngü ömrü ve kapasite kaybı gibi
temel performans parametreleri değerlendirilecektir. Farklı şarj ve deşarj
hızlarının batarya performansı ve SOC üzerindeki etkileri araştırılacak; ayrıca
batarya yönetim sisteminin, bataryanın sağlığı ve verimliliği üzerindeki rolü
incelenecektir.
Sonuç olarak, bu çalışma, elektrikli araçların verimliliğini artırmak ve batarya yönetimini optimize etmek için önemli veriler sunmayı amaçlamaktadır. Elde edilen verilerle, batarya performansını tahmin eden bir model geliştirilerek, uygulamaya yönelik sonuçların elde edilmesi hedeflenmektedir. Bu aşamada, ayrıca, bu model kullanılarak ve Matlab ortamında simülasyon koşulları belirlenmek suretiyle simülasyonlar elde edilerek, batarya sistemine ilişkin parametrelerin sistem performansı üzerindeki etkileri ve bu parametrelerin birbirleriyle olan değişimleri matematiksel olarak analiz edilecektir.