İlköğretim okullarının sekizinci sınıflarında rehberlik hizmeti alan öğrencilerle rehberlik hizmeti almayan öğrencilerin kendini kabul düzeylerinin karşılaştırılması


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Uludağ Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 1996

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: HAKKI ÇETİNKAYA

Danışman: HANDAN ASUDE BAŞAL

Özet:

Araştırmanın amacı, ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinde rehberlik hizmeti alan ve almayan öğrencilerin kendilerini kabul düzeylerini ortaya çıkarmaktır. Araştırma 1994-1995 öğretim yılı Bursa îli içinde dört ilköğretim okulunda öğrenim gören 88 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Araştırmada Kılıççı (1987) tarafından geliştirilen kendini kabul envanteri kullanılmıştır. Rehberlik hizmeti alan ve almayan öğrencilerdeki kendini kabul düzeyinin farklılığını ortaya çıkarmak için "t" testi uygulanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre rehberlik hizmeti yapılan okullarda öğrenim gören öğrencilerden kendini kabul düzeyi, rehberlik hizmeti verilmeyen öğrencilerden daha yüksek çıkmıştır. Bu bulgulara dayah olarak rehberlik hizmetlerinin etkin ve işlevsel hale getirilmesi doğrultusunda birtakım önlem ve öneriler getirmiştir.