İşveren markası ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişki: Bilişim sektöründe bir uygulama


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Uludağ Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2013

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: MELİKE NUR KARA

Danışman: BAŞAK AYDEM ÇİFTÇİOĞLU

Özet:

Yetenek savaşlarının yaşandığı günümüzde, yüksek nitelikli adaylar ve çalışanlar; `çalışılacak en iyi şirket, `en gözde şirket, en beğenilen şirket gibi markalaşmış şirketler arasından kendilerine çekici gelen şirketleri tercih etmektedirler. Bu adayları işletmeye çekmek ve mevcut çalışanları elde tutmak insan kaynakları alanında belli bir imaj oluşturmayı gerekli kılmaktadır. Bu noktada son yıllarda gündeme gelen `işveren markası kavramı, doğru insan kaynağını örgüte çekmeyi ve örgütsel bağlılık yaratarak elde tutmayı sağlamaktadır. Bu bağlamda bu çalışmanın amacı, işveren markası ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişkinin akademik olarak incelenmesidir. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde örgüt yazınında insan kavramının ortaya çıkışından nitelikli işgücü/entelektüel insan kavramına kadar yaşanan süreç incelenmiştir. Ayrıca insan kaynakları yönetiminden stratejik insan kaynakları yönetimine geçiş süreci de, konu kapsamında değerlendirilmiştir. İkinci bölümde, işveren markası ve örgütsel bağlılık kavramları tek tek açıklanmış ve işveren markasının örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi incelenmiştir. Son olarak üçüncü bölümde ise, en gözde şirketler sıralamasında sektöründe son 6 yıldır ilk sırada yer alan bir firmanın, çalışanlarına yapılan anket çalışması analizi ile işveren markası ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişki incelenmiştir.