Eğitim hizmetleri pazarlaması: Uludağ Üniversitesi'nde öğrenim gören yabancı uyruklu öğrenciler üzerinde bir alan araştırması


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Uludağ Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: HATİCE BÜMEN

Danışman: ERKAN ÖZDEMİR

Özet:

Eğitim hizmetleri pazarlaması kavramı tüm üniversiteler için önemli bir kavram haline gelmiştir. Üniversite sayılarındaki artış, rekabeti de beraberinde getirmektedir. Bu rekabette başarılı olabilmek için öğrencilerin üniversitelerle ilgili hangi konulara dikkat ettiğinin, hangi etmenlerden ne ölçüde etkilendiklerinin bilinmesi gerekmektedir. Çalışmanın konusu eğitim hizmetleri pazarlamasıdır. Öncelikle genel olarak eğitim hizmetleri pazarlaması, yurtdışı eğitim, öğrencilerin eğitim hizmetleri satın alma davranışları ve üniversite tercihini etkileyen etmenler incelenmiştir. Ayrıca eğitim hizmetlerinde pazarlama karması açıklanmış ve eğitim hizmetleri sektöründe bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma konularına yer verilmiştir. Yapılan yerli ve yabancı literatür araştırması sonucu uluslararası öğrencilerin eğitim için üniversite tercihlerini etkileyen birçok kriter bulunmakta olduğu görülmüştür. Buradan hareketle çalışmanın araştırma bölümünde Uludağ Üniversitesi'nde (Bursa-Türkiye) öğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerin üniversite tercihlerini etkileyen faktörler araştırılmıştır.