Yeni ürün olarak akıllı evler: Tüketicilerin satın alma niyetlerinin teknoloji kabul modeli çerçevesinde araştırılması


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Emir Bektaş

Danışman: MURAT HAKAN ALTINTAŞ

Özet:

Tez çalışmasının temel kapsamı, tüketicilerin akıllı evlere yönelik kabul sürecinin teknoloji kabul modeli çerçevesinde incelenmesidir. Bu kapsamda, birleştirilmiş kabul teorisi ve teknoloji kullanımı modeli (UTAUT) yardımıyla konut ürünü alanına yönelik bir araştırma modeli dizayn edilmiştir. Modelin temel varsayımı performans beklentisi, çaba beklentisi, sosyal etki, kolaylaştırıcı koşulların teknoloji kullanımı üzerindeki etkisinin olduğudur. Mevcut tez çalışmasında kolaylaştırıcı koşul unsurunun yerine kaygı faktörü bağımsız değişken olarak ele alınmıştır. Temel faktörlerin tüketicilerin akıllı ev alma eğilimleri üzerindeki etkisi Bursa ilindeki 390 tüketici üzerinde, yapısal eşitlik modellemesi ile test edilmiştir.