The attitudes of university students towards English and its effects on their academic achivement in English courses: The case of Bilecik Şeyh Edebali University


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: Merve Yılmazer

Danışman: ZÜBEYDE SİNEM GENÇ

Özet:

Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin İngilizce diline yönelik tutumlarını bilişsel, duyuşsal ve davranışsal yönleriyle tespit etmektir. Çalışma aynı zamanda öğrencilerin İngilizce diline karşı tutumları ile yaşları, çalışma alanları, mezun oldukları lise, üniversitedeki öğrenim yılı, İngilizce ders türleri, İngilizce öğrenme amaçları ve akademik başarıları arasında bir ilişki olup olmadığını araştırmaktadır. Karma yöntemli bu çalışmada, nicel veri toplamak için beş maddelik Likert ölçeği kullanılmıştır. Nitel veri toplamak için ise 10 öğrenciyle yapılmış yarı yapılandırılmış görüşmeler kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem v grubunu Bilecik Şeyh Edebali Üniversite’sine bağlı Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu ve Bozüyük Meslek Yüksekokulu’nda öğrenim gören, Genel İngilizce ya da Mesleki İngilizce dersi alan 388 öğrenci oluşturmaktadır. Katılımcıların 253’ü kadın, 135’i ise erkektir. Toplanan veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Çalışma katılımcıların İngiliz diline karşı genel anlamda olumlu tutum sergilediklerini ortaya koymaktadır. Lisans düzeyinde eğitim gören öğrencilerin İngiliz diline karşı genel tutumlarının, bilişsel ve duyuşsal tutumlarının Meslek Yüksekokulu’nda öğrenim gören öğrencilerinin tutumlarına kıyasla istatistiksel olarak daha olumlu olduğu bulunmuştur. Araştırma sonuçlarına göre katılımcıların cinsiyeti ve İngiliz diline karşı bilişsel ve davranışsal tutumları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar bulunmaktadır. Bulgular katılımcıların İngiliz diline yönelik bilişsel, duyuşsal ve davranışsal tutumları ile katılımcıların bölümleri, öğrenim gördükleri yıl, aldıkları İngilizce ders türü, bu derslerdeki akademik başarıları ve öğrenme amaçları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar ortaya koymaktadır. Ancak, katılımcıların mezun oldukları liseler ve tutumları arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Bu çalışmanın bulguları, öğrenen bireylerin tutumlarının İngilizce öğreniminde önemine dair katkı sağlayabilir.