Tıp fakültesi öğrencilerinde yeme tutumları ile algılanan stres ve stresle başa çıkma arasındaki ilişkinin incelenmes


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Esra Doğruel

Danışman: SELÇUK KIRLI

Özet:

Bu çalışmada tıp fakültesi öğrencilerinde yeme tutumları ile algılanan stres ve stresle başa çıkma yolları arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Ayrıca bu değişkenlerin öğrencilerin öğrenim görmekte oldukları dönemlere göre farklılaşıp farklılaşmadığı sorusuna cevap aranmıştır. Araştırma örneklemi Bursa Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesinde dönem 2-3-4-5'te öğrenim görmekte olan 200 öğrenciden oluşmuştur. Veri toplama aracı olarak demografik bilgi formu, Yeme Tutum Testi (YTT), Algılanan Stres Ölçeği (ASÖ) ve Stresle Başa Çıkma Ölçeği (SBÇÖ) kullanılmıştır. Çalışma sonucuna göre, yeme tutumu grupları arasında demografik değişkenlere göre fark bulunmamıştır. Anormal yeme tutumuna sahip öğrencilerin normal yeme tutumuna sahip öğrencilere kıyasla ortalama sosyal destek alt ölçek puanının daha yüksek olduğu görülmüştür. Problem odaklı başa çıkma ve algılanan stres puanı arasında ise ters yönlü anlamlı ilişki saptanmıştır. Ayrıca dönemler arasında kaçınma odaklı başa çıkma puanlarına göre; klinik grupları arasında kaçınma odaklı başa çıkma puanlarına göre fark bulunmuştur. Çalışmadan elde edilen bulgular literatür çerçevesinde tartışılmıştır.