Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Erdem Özüçelik
Danışman: BAŞAK AYDEM ÇİFTÇİOĞLU
Özet:Eğitim kurumlarının örgün eğitim sistemini uygularken karşılaştıkları maliyetler, uzaktan eğitim sistemiyle yaptıkları eğitim maliyetlerini geçmektedir. Bunun ispatı üniversitelerin uzaktan eğitime yönelmeleri olarak değerlendirilebilir. Örgün eğitimde ihtiyaç duyulan derslikler, dersliklerin ihtiyaçları, ısınma maliyetleri, öğrencilerin kurumlara gidip gelmesinde harcanılan giderler gibi materyaller bu kurumları bilişim sektörüne yöneltmektedir. Bu yöneliş hem maliyet açısından kurumları rahatlatmakta hem öğrencilerin kendi istedikleri mekânda ve zamanda eğitimlerini alabilmekte hem de akademisyenler eğitimlerini rahat ve teknolojik sanal platformlarda, öğrenci ile iletişimlerini kolaylıkla zaman ve mekân kaydı olmaksızın yapabilmektedirler. Bu çalışmada Uludağ Üniversitesi'nin örgün eğitim sistemlerine entegre etmiş olduğu UKEY sisteminin, öğrenciler tarafından kullanımı, teknoloji kabul modeli çerçevesinde incelenecektir.