İlköğretimde cinsel bilgiler eğitimi konusunda öğretmen ve veli görüşleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Uludağ Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2008

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ŞÜKRAN GÖKDENİZ

Danışman: ASUDE BİLGİN

Özet:

Bu araştırmanın amacı, ilköğretimde cinsel bilgiler eğitimi konusunda velilerin ve öğretmenlerin görüşlerini tespit etmektir.Araştırmanın evrenini Bursa ili merkez ilçesindeki bazı ilköğretim okullarında çalışan öğretmenler; bu okullarda öğrenim gören çocukların velileri oluşturmaktadır. Örneklemini ise Bursa ili Osmangazi ilçesinde bulunan Hatice-Salih İlköğretim Okulu, Dr. Necla Yazıcıoğlu İlköğretim Okulu, Yıldırım İlçesinde bulunan Vali Orhan Taşanlar İlköğretim Okulu, Gemlik ilçesinde bulunan Atatürk İlköğretim Okulu ve Namık Kemal İlköğretim Okulu'nda görev yapan 248 öğretmen ile bu okullarda okuyan 85 öğrencinin velisi (anne veya baba) oluşturmaktadır.Araştırmada kullanılan bilgi toplama formu beşli likert tipinde hazırlanmıştır ve 28 sorudan oluşmaktadır. Bilgi toplama formunun maddeleri ilgili yazın incelendikten sonra araştırmacı tarafından oluşturulmuştur.Verilerin çözümlenmesinde yüzde (%) ve frekans (f) hesaplaması yapılmıştır. Elde edilen verilere uygun olarak tablolar hazırlanmış ve araştırmanın amacı doğrultusunda yorum yapılmıştır.Araştırmanın sonucunda ilköğretimde cinsel bilgiler eğitimi dersinin ayrı bir ders olarak okutulması gerektiği görülmüştür. Öğretmen ve veli görüşlerine göre cinsel bilgiler eğitimi özel eğitim almış uzmanlar tarafından kız ve erkeklere ayrı ortamlarda; 6. sınıftan itibaren verilmelidir. Ayrıca ilköğretim okullarında okutulacak cinsel bilgiler eğitimi dersinde ergenlikte ruhsal ve bedensel değişimler, toplumsal yapı, cinsel organlar ve cinsel istismar konularının yer alması gerektiği veli ve öğretmenler tarafından belirtilmiştir.Araştırmaya katılan öğretmen ve velilerin, genellikle birbiriyle doğru orantılı cevaplar verdiği görülmüştür. Sadece öğretmenlerin cinsellikle ilgili rahat konuştukları; velilerin rahat konuşmadıkları; velilere göre cinsel konuların konuşulmasının ahlaki değerlerimize uymadığını, öğretmenlere göre cinsellikle ilgili konuşmanın ahlaki değerlerimizle bir bağlantısı olmadığını düşündükleri belirlenmiştir