Bestimmung des beitrags eines digitalen 3d-lernspiels im daf-unterricht zu lehramtkandidaten und ihren meinungen


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Almanca

Öğrenci: YUSUF AKYILDIZ

Danışman: Yunus Alyaz

Özet:

Teknolojik gelişmeler ve internetin dünyaya yayılması, dijital materyallerin eğitim ve öğretim alanında kullanımının artık zorunlu olduğunu göstermiştir. Dijital oyunlar artık gençlerin günlük yaşamlarının ayrılmaz bir parçası olarak kabul edilmektedir. Bu durum sonucunda dijital oyun tabanlı dil öğrenimi gibi birçok öğrenme şekli ortaya çıkmıştır. Dijital oyunların eğitim ve öğretimde kullanımı bir süredir yabancı dil eğitimi alanında araştırma konusu olmaya başlamıştır.

Bu çalışmanın amacı, yabancı dil olarak Almanca öğrencilerinin dijital oyunları ne kadar faydalı bulduklarını belirlemektir. Bu bağlamda, „Berlin 3D entdecken!“ dijital oyununun yabancı dil olarak Almanca derslerine olan katkısı belirlenmeye çalışılmıştır. Ülke bilgisi, kelime bilgisi ve dil bilgisinin yanı sıra okuma, yazma, dinleme ve konuşma gibi dil becerilerindeki sonuçlar incelenmiştir. Değerlendirme için nicel yöntem kullanılmıştır. Veriler 2018-2019 akademik döneminde Uludağ Üniversitesi Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı'nda toplanmış ve çalışmaya 34 öğrenci katılmıştır.

Sonuçlar „Berlin 3D entdecken!“ oyununun, yabancı dil becerileri ve işbirlikçi öğrenme ve bireysel öğrenme gibi farklı becerilerin yanı sıra yabancı dil olarak Almanca derslerinde öğrenciler tarafından olumlu karşılandığını göstermiştir. Katılımcıların çoğu, dil becerilerinin sınıfta daha iyi desteklendiğine inanmaktadır. Ayrıca, dijital oyunların yabancı dil öğrenmeyi daha eğlenceli hale getirdiği ve öğrenciler motivasyonunu arttırdığı tespit edilmiştir.

Anahtar Kelimeler: Bilgisayar destekli dil öğrenimi, dijital oyun tabanlı dil öğrenme, eğitici ciddi oyun, yabancı dil öğrenimi