Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Almanca
Öğrenci: YUSUF AKYILDIZ
Danışman: Yunus Alyaz
Özet:
Teknolojik gelişmeler ve internetin dünyaya yayılması,
dijital materyallerin eğitim ve öğretim alanında kullanımının artık zorunlu
olduğunu göstermiştir. Dijital oyunlar artık gençlerin günlük yaşamlarının
ayrılmaz bir parçası olarak kabul edilmektedir. Bu durum sonucunda dijital oyun
tabanlı dil öğrenimi gibi birçok öğrenme şekli ortaya çıkmıştır. Dijital
oyunların eğitim ve öğretimde kullanımı bir süredir yabancı dil eğitimi
alanında araştırma konusu olmaya başlamıştır.
Bu çalışmanın amacı, yabancı dil olarak Almanca
öğrencilerinin dijital oyunları ne kadar faydalı bulduklarını belirlemektir. Bu
bağlamda, „Berlin 3D entdecken!“ dijital oyununun yabancı dil olarak Almanca derslerine
olan katkısı belirlenmeye çalışılmıştır. Ülke bilgisi, kelime bilgisi ve dil
bilgisinin yanı sıra okuma, yazma, dinleme ve konuşma gibi dil becerilerindeki
sonuçlar incelenmiştir. Değerlendirme için nicel yöntem kullanılmıştır. Veriler
2018-2019 akademik döneminde Uludağ Üniversitesi Alman Dili Eğitimi Anabilim
Dalı'nda toplanmış ve çalışmaya 34 öğrenci katılmıştır.
Sonuçlar „Berlin 3D entdecken!“ oyununun, yabancı dil becerileri ve işbirlikçi öğrenme ve bireysel öğrenme gibi farklı becerilerin yanı sıra yabancı dil olarak Almanca derslerinde öğrenciler tarafından olumlu karşılandığını göstermiştir. Katılımcıların çoğu, dil becerilerinin sınıfta daha iyi desteklendiğine inanmaktadır. Ayrıca, dijital oyunların yabancı dil öğrenmeyi daha eğlenceli hale getirdiği ve öğrenciler motivasyonunu arttırdığı tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Bilgisayar destekli dil öğrenimi, dijital oyun tabanlı dil öğrenme, eğitici
ciddi oyun, yabancı dil öğrenimi