The effects of mother tongue grammatical competence and affective factors on the acquisition of English by Turkish EFL students


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: Zehra Deniz Özen

Danışman: İSMET ÖZTÜRK

Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu

Özet:

Bu çalışma ön yargı ve tutumların, İngilizce öğrenme hedeflerinin ve anadildeki yetkinliğin lise 9. sınıf lise öğrencilerinin İngilizce öğrenimine ne derecede etki ettiğini araştırmaktır. Çalışma, amaçlı örnekleme yöntemi kullanılarak, 2018-2019 eğitim ve öğretim yılında, Bursa'da yer alan 3 farklı okul türünden, 9. sınıf düzeyinde 87 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmadaki veriler, tutum ölçeği, bireysel durum formu, İngilizce seviye belirleme sınavı ve Türkçe yeterlilik sınavı ile toplanmıştır ve SPSS Statistics 17 programı ve kapsam analizi analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular katılımcıların yabancı dil öğrenimine karşı önyargılarının ve anne eğitim durumunun İngilizce dersine karşı tutumlarını etkilediğini göstermektedir. Katılımcıların İngilizce öğrenmek için motivasyon kaynaklarının başarı ile ilgili olduğu ve anadildeki dilbilgisi yetkinliğinin, İngilizce sınav başarısı ile pozitif korelasyona sahip olduğu görülmüştür. Sonuç bölümünde araştırmanın pedagojik etkileri tartışılmakta ve tavsiyeler verilmektedir