Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Uludağ Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2006
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: MEHMET RUHİ KALEM
Danışman: MEHMET EMİN AY
Özet:Hayat boyu eğitim anlayışının ön plana çıktığı çağımızda, konuya hayat boyu din eğitimi açısından baktığımızda, bireyin her gelişim aşamasının din eğitimi açısından önemli olduğu söylenebilir. Genellikle çocukluk ve gençlik dönemi, dini inançlar, tutumlar ve değerlerin benimsendiği ve elde edildiği bir zaman dilimidir. Genç ve orta yetişkinlik dönemi ise bu inanç, tutum ve değerlerin geliştirildiği ve kuvvetlendirildiği bir dönemdir. İleri yetişkinlik yani yaşlılık dönemi de dinin birey üzerindeki sonuçlarının en yoğun olarak görüldüğü bir dönemdir. Dini değerlerin aktarılmadığı ve benimsenmediği bir gençlik dönemini, genellikle bilgisiz bir orta yaş izlemektedir. Onun ardından da anlamsız, bomboş bir yaşlılık gelmektedir. Bu yüzden din eğitimi sırf çocukluk ve gençliğin ilk yıllarında gerçekleşmesi gereken bir süreç değil, yaşlılığı da içine alan geniş bir süreç olması gerekmektedir. İslam dini öğrenebilir konumda olan herkese bilginin ulaştırılması ve dinin tebliğ edilmesi prensibini benimsemiştir. Bu açıdan İslam inancına göre eğitim, beşikten mezara kadar devam eden bir süreç olarak değerlendirilir. Yaşlı bireylerin değişime ayak uydurmada zorlandıkları gerekçesiyle onların eğitim etkinliklerine katılmalarının engellenmesi ve onların eğitim konusunda motive edilmemesinin hiç de tasvip edilecek bir tarafı bulunmamaktadır. Yaşlılara verilecek din eğitimi onların inançlarını yüceltip zenginleştireceği için, geride kalan ömürlerinin az olmasının bir dezavantaj olduğunu söylemek mümkün değildir. Yaşlılık döneminde din eğitimi, ileri yaşlardaki insanlar için gelişme ve olgunluk sağlama konusunda motivasyon temin eder. Din, bireylere dünya ve ahiret dengesini sağlamada yardımcı olduğu için, yaşlıların karşılaştıkları sorunlar karşısında, destek, teselli ve uzlaşma fırsatı verir.