Öğretmen adaylarının bilgisayar dersinde web günlüğü (Blog) platformunda görsel eğitim kullanımın akademik başarılarına etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Naci Demirörs

Danışman: AYSAN ŞENTÜRK

Özet:

Teknolojinin hızlı gelişimi sayesinde eğitim kurumlarının yapı ve işlevleri de değişmektedir. Bu amaçla eğitim kurumlarının nitelikli bireyler yetiştirebilmesi için nitelikli öğretmenlere ihtiyaç bulunmaktadır. Teknolojinin hızla gelişmesi ile birlikte nitelikli öğretmen yetiştirebilmek için eğitim ve teknoloji birlikte kullanılmaktadır. Bu sayede daha kalıcı ve anlaşılır ders işlenebilmektedir. Bu süreçte en önemli faktör öğretmenlere düşmektedir. Bu araştırmada Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi birinci sınıf öğrencilerinin bilgisayar dersinde web platformunda görsel eğitim kullanımının akademik başarıya etkisi araştırılmıştır. Araştırmadaki nicel veriler seviye tespit sınavı ve başarı testi aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma örneklemini 328 öğretmen adayı oluşturmuştur. Elde edilen nicel bulgular sonucunda öğretmen adaylarının web platformunda görsel eğitim kullanımının akademik başarıya olumlu yönde etkisi olduğu gözlenmiştir. Web platformunda görsel eğitim kullanımının beden eğitimi öğretmenliği, psikolojik danışmanlık ve rehberlik, sınıf öğretmenliği ve Türkçe Eğitimi bölümleri arasında öğretmen adaylarının akademik başarılarına aynı düzeyde etkisi olduğu gözlenmiştir. Ayrıca kontrol ve deney grubu arasında erkek öğretmen adaylarının akademik başarısında farklılık gözlenmezken kadın öğretmen adayları arasında anlamlı bir fark gözlenmiştir. Deney grubu içinde kadın ve erkek öğretmen adaylarının akademik başarısı karşılaştırıldığında anlamlı bir fark gözlenmemiştir.