Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Sevim Şimşek
Danışman: MEHMET ŞANVER
Özet:Günümüzde bilinen adıyla fizyonomi ilminin yüzyıllardır uygulanan kullanım alanlarının yanı sıra en çok eğitimde kullanılması önem arz etmektedir. Bu amaçla eğitim alanında bir boşluğun doldurulması ve yeni bir bakış açısı oluşması sağlanacaktır. Dünyada yazılan eserlerin eski ve yeni kaynaklarla beraber çokluğu sebebiyle sadece İslam kaynaklarından yararlanılmıştır. Nitekim, Kur'an-ı Kerim'de İsra Sûresi 84. ayette "Herkes kendi şâkilesine göre amel eder" ifadesi ile de insana yüklenen kodların bulunması ve kendini tanıması gereklidir. Fizyonomi ilminin esas amacı da bireyi tanımaktır. Eğitimde de bireyin farkındalığını oluşturarak ilim sahibi olması amaçlandığından tam bir uyum içindedir. Eğitim, özellikle ebeveyn ve öğretmenlerin yönlendirmesiyle şekillendiğinden fizyonomi ilmi önemli bir yol göstericidir. Bu ilim, kişinin doğumundan itibaren yaşam sürecinde rol oynar. Bireyin mevcut potansiyeline göre davranmak, eğitim tarzını buna göre şekillendirmek, kişinin özelliklerine uygun bir yol çizmek, bireyin kabiliyetlerini zaman kaybetmeden keşfetmek, yaşam mücadelesi için haritasını tayin etmek, beklentileri sınırlandırmak veya genişletmek gibi birçok amaca hizmet etmek, fizyonomi ve eğitimin ilişkilendirilmesi sonucu olacaktır.