Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Şeyma Alkan
Danışman: MEHLİKA SARAÇ
Özet:Son yıllarda işletmelerin temel hedefleri, çeşitlenen tüketici istekleri sonucunda ürünlerin yapısında meydana gelen değişimlere paralel olarak daha çok çeşitli ürünü, daha kaliteli ve daha ucuza, daha kısa sürede müşterilere iletebilmek olmuştur. Sürekli iyileştirme, çalışanların önerilerine dayanan bir yönetim felsefesidir. Sürekli iyileştirmenin ana felsefesi ‘Kaizen’dir. Japon endüstrisi uzun süredir sürekli iyileştirme ve gelişme stratejisini izlemek tedir. Sürekli iyileştirme ile işletme fonksiyonları arasında kaliteyi arttırarak daha iyi sonuçların elde edilmesi sağlanır. Bu tez ile amaç; ortaya atılan sürekli iyileştirme metodolojilerinin (ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi, Altı Sigma ve Yalın Üretim) rekabet avantajı (Düşük Maliyet, Teslimat, Ürün Yeniliği ve Hız) üzerindeki etkisini araştırarak hangi iyileştirme tekniğinin hangi rekabet dinamiklerini etkilediğini ortaya koymaktır. Araştırmada aşamalı tabakalı örnekleme yöntemi ile rassal olarak seçilen 91 firmaya ilişkin veri sonuçları yer almaktadır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, v ISO 9001 KYS ve Yalın üretimi uygulayan işletmelerin rekabet avantajı’ndan teslimat üzerinde, Altı sigma uygulayan işletmelerin rekabet avantajı’ndan ürünü pazara sunma hızı üzerinde etklili olduğu saptanmıştır.