Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2018
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Akhaan Mızamkhan
Özet:
Kafes köprüler ekonomik ve nispeten uygun fiyatlı tasarım inşaat nedeniyle ulaşım ağlarında kullanılmaktadır. Birleşim plakalardan oluşan bu köprüler genellikle tekrarlanan ve dinamik yükler etkisi altında yük taşıma kapasitesi ve rijitliklerini kaybederler. Bu birleşim plakaların varlığı köprü üyelerinin sertliği üzerinde kayda değer bir etkisi vardır. Bu çalışma ile, bu özel bağlantı elemanının sismik yükler altında, hareketini karakterize edilmesi amaçlanmaktadır. Bu da kafes çelik köprünün bağlantı levhası davranışını tahmin etmek için hesaplama sonlu eleman modelini kurarak elde edilir. Malzemenin kurucu davranışı doğrusal olmayan çifte-elastoplastik hasar malzeme modeli ile karakterize edilir. Doğrusal olmayan sonlu eleman analizleri sismik yükleme koşullarına maruz birleşim plakaların stres, elastik olmayan gerilme ve hasar durumlarını hesaplamak için yapılır. Analizlerin sonucu şunları önerir; i) makas elemanlarından ötürü bağlantı levhası üzerinde sıkıştırma/basınç ve gerilme arasındaki etkileşim birleşim plakalarda hasar oluşmasında önemli rol oynar ii) çatlak, perçinli bağlantı etrafında başladığı tahmin edilmektedir ve çatlak bölgesel plastic gerilme bölgede ilerleyip birleşim plakaların ciddi yetersizliğine yol açar iii) Burkulan bağlantıt plakalar etkili genişlikten çıkmış oluyor dolaysıyla onların tasarım kontrolü için kullanılan etkin genişlik konsepti burada tutarlı olmadığı görülüyor.