Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ, ÇALIŞMA EKO.VE END.İLİŞ.BÖL., Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2014
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: ÖZLEM GALİPOĞLU
Danışman: Özlem Işığıçok
Özet:Küreselleşme süreciyle, bilgi toplumu hızla yükselişe geçmiş, "rekabet" her alanda önemli hale gelmiştir. Artan rekabet karşısında, başarılı olmak isteyen firmalar, "insan kaynağı" 'dan yararlanma yoluna gitmektedirler. İnsan kaynakları yönetiminin, firmalarda etkinliğinin artması ve firma içi açık bir iletişim sisteminin kurulması zorunlu hale gelmektedir. Günümüzün rekabet gücü yüksek firmaları, insanın yaratıcı gücünden katılımcı yönetim anlayışı ile faydalanmaktadırlar. Kalite, verimlilik, prestij ilkelerine önem veren yapıların, yönetime katılma türlerinden biri olan "öneri sistemleri" 'ni etkin bir şekilde kullanmaları gerekmektedir. Bu sistem ile birlikte, "işin uzmanlarından" son derece yüksek katkı sağlayacaklar, rekabet ve tercih edilebilirliklerini arttıracaklardır. Bu araştırmada; öneri sistemlerini aktif olarak kullanan, lojistik ve gıda sektöründe ileri gelen iki firmaya yer verilmiştir. Her iki firmanın da "öneri sistemleri" ve "öneri sistem getirileri" incelenmiştir. Çalışmada, veri toplama yöntemi olarak, yüz yüze görüşme ve belge tarama tekniği kullanılmıştır. Öneri sistemleriyle, firmaların rekabet gücü artmakta ve çalışanların "kendini gerçekleştirme" ihtiyacı karşılanmaktadır. Çalışan, fikirlerine değer verildiğini hissederek, motive olmaktadır. Motivasyon artışıyla birlikte, çalışanın işe olan bağlılığı ve sadakati artacak, işini ve işyerini benimseyecektir. Çalışan ve firma odaklı gelen önerilerin, taraflar açısından çeşitli getirileri bulunmaktadır.