A Study on the Relationship between Language Anxiety, Autonomy and Willingness to Communicate of 10th Grade High School Students


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: MERVE TUĞBA ÖZDEMİR

Danışman: İlknur Savaşkan

Özet:

Dil öğrenimi çok sayıda davranışsal sonucu olan çok yönlü bir süreçtir. Bu çalışma 10. sınıf lise öğrencilerinin dil kaygısı, öğrenci özerkliği ve hem sınıf içinde hem de sınıf dışında iletişim kurma isteği arasındaki ilişkiyi belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda, 10. sınıfta okuyan 243 lise öğrencisine demografik bilgiler, dil kaygısı, öğrenci özerkliği ve iletişim kurma isteği olmak üzere dört aşamalı bir anket uygulanmıştır. Yürütülen anket sonucunda bu değişkenler arasındaki ilişki ortaya konmuş ve somut bulgulara ulaşılmıştır. İlk olarak, dil kaygısı ile iletişim kurma isteği arasında negatif anlamlı ilişki olduğu bulunmuştur. İkinci olarak öğrenci özerkliği ile iletişim kurma isteği arasında pozitif anlamlı ilişki olduğu tespit edilmiştir. Son olarak öğrencilerin sınıf içinde ve sınıf dışında iletişim kurma isteği arasında pozitif ve oldukça anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur. vi Dil eğitimi iletişime dayalı bir süreç olduğundan, öğrenciler kaygılarının üstesinden gelmeleri için teşvik edilmeli ve öğrenme sürecinde özerk bir şekilde davranmaları için yönlendirilmelidirler. Sonuç olarak kendine güvenen ve dil eğitimine karşı bilinçli bir yaklaşıma sahip olan öğrenciler yabancı dilde iletişim kurma konusunda istekli olacaklardır.