Özel ve resmi ilköğretim kurumlarının etkili okulun veliler boyutundaki özelliklerine sahip olma düzeyleri (Bursa ili örneği)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2003

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Güven Söğüt

Danışman: ASUDE BİLGİN

Özet:

Eğitim kurumlarında gerçekleştirilecek değişimlerin temel hedefi daha verimli, daha etkili, daha kaliteli eğitim seviyesine ulaşmaktır. Okullarda bu yönde yapılacak değişimlere başlamadan önce okulların velilerle olan ilişkilerinde var olan durumun tespiti önem taşımaktadır.Araştırmanın amacı resmi ve özel ilköğretim okullarının etkili okulun veliler boyutundaki özelliklere hangi düzeyde sahip olduklarım, yönetici ve öğretmenlerin algılan doğrultusunda ortaya koymaya çalışmaktır. Araştırma tarama modelindedir ve verilerin toplanmasında " Etkili Okul-Veli İlişkileri Anketi" kullanılmıştır. Araştırmanın problemine ve alt problemlerine uygun olarak verilerin çözümlenmesinde frekans dağılımları, yüzdeleri alınmış, t Testi ve Ki-Kare istatistik tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlan özetle şöyledir. 1) Resmi ilköğretim Okullarında görev yapan öğretmenlerin algılarına göre, etkili okulun boyutlarından biri olan "veliler", göstermeleri gereken davranışları orta ve altoda göstermektedir. 2) Özel ilköğretim Okullarında görev yapan öğretmenlerin algılarına göre, etkili okulun boyutlarından biri olan "veliler", göstermeleri gereken davranışları orta ve yüksek düzeyde göstermektedir. 3) Resmi ilköğretim Okullarında görev yapan yöneticilerin algılarına göre, etkili okulun boyutlarından biri olan "veliler", göstermeleri gereken davranışları orta ve altoda göstermektedir. 4) Özel ilköğretim Okullarında görev yapan yöneticilerin algılarına göre, etkili okulun boyutlarından biri olan "veliler", göstermeleri gereken davranışları oldukça yüksek düzeyde göstermektedir. 5) Özel İlköğretim Okullarında, Resmi ilköğretim Okullarına göre etkili okulun boyutlarından biri olan "veliler", göstermeleri gereken davranışların daha yüksek düzeyde gerçekleştiği ortaya çıkmıştır.