Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Uludağ Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2014
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: EMRE İSA ALBAK
Danışman: EROL SOLMAZ
Özet:Gelişen teknoloji ve artan rekabet ile araçlardan beklenen konfor ve performans istekleri sürekli artmaktadır. Bu nedenle otomotiv üreticileri ar-ge faaliyetlerine büyük önem vermektedir. Bu tez çalışmasında süspansiyon sistemi parametrelerinin araçların sürüş konforuna olan etkileri incelenmiştir. Ayrıca sürüş konforu için değiştirilen parametrelerin, araç şasi yüksekliği ve kafa vurma açısına olan etkileri incelenmiştir. Çalışmada Adams/Car programı ile binek bir araç ve Formula SAE aracı üzerinden ISO Lane Change, ivmelenme ve ISO sürüş konfor analizleri yapılmıştır.