Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2021
Tezin Dili: İngilizce
Öğrenci: Yaşar Erdin
Danışman: LEVENT UZUN
Özet:21. yüzyıl hayatımıza birçok değişiklik ve yenilik getirdi. Akıllı telefonlar, 3 boyutlu baskı, artırılmış / sanal gerçeklik, çevrimiçi alışveriş, sosyal ağ siteleri, bulut bilişim, sosyal robotlar, drone teknolojisi, giyilebilir teknoloji, yapay zeka, büyük veri vb. buna sadece birkaç örnek. Bu yenilikler, farklı hızlarda hayatımızın bir parçası haline geliyorlar ve yerleşik alışkanlıklarımızı değiştiriyorlar. Bu değişiklikler, aynı zamanda öğretme ve öğrenme alışkanlıklarını da etkiliyor. Bu nedenle, bu ortamlardaki aktörler, yani öğrenciler, öğretmenler, idareciler, karar vericiler, ilgili kurumlar, teknolojik cihazları ve uygulamaları kullanmada beceri gerektiren bu değişiklikleri çalışmalarına entegre etmek için büyük bir çaba göstermek zorunda kalmışlardır. Bu çalışma, Türk İngilizce öğretmenlerinin bu süreçte ne durumda olduklarını ortaya koymayı ve onların teknoloji yeterlilikleriyle cinsiyetleri, yaşları, hangi düzeyde eğitim verdikleri, özel bir kurumda mı yoksa bir devlet kurumunda mı eğitim verdikleri, kaç yıldır eğitim verdikleri ve elektronik ortamlarda ne kadar zaman geçirdikleri gibi değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemeyi amaçlamaktadır. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden anket araştırması yöntemi benimsenmiştir. Veriler, 5'li Likert ölçeğinde tasarlanan 21.Yüzyıl Öğrenmeleri için Teknoloji Yeterliği Öz- Değerlendirme Ölçeği (TPSA C-21) (Christensen ve Knezek, 2017) ile toplanmıştır. Anketi cevaplamadan önce 273 katılımcıya cinsiyetleri, yaşları, hangi düzeyde eğitim verdikleri, özel bir kurumda mı yoksa bir devlet kurumunda mı öğretmenlik yaptıkları, ne kadar süredir öğretmenlik yaptıkları ve elektronik ortamda ne kadar zaman geçirdikleri soruldu. Katılımcılara kolayda örneklem yöntemiyle ulaşılmış ve kartopu örnekleme yöntemine bir örnek oluşturacak şekilde katılımcılardan anketi meslektaşları ile paylaşmaları istenmiştir. Toplanan veriler, SPSS 22 programı üzerinde bağımsız örnekler t-testleri ve ANOVA testleri ile analiz edildi. Bulgular, katılımcıların cinsiyetinin, yaşının, kaç yıldır öğretmenlik yaptıklarının ve hangi seviyede öğretmenlik yaptıklarının algılanan teknoloji yeterliliklerini etkilemediğini, fakat elektronik ortamlarda ne kadar zaman geçirdiklerinin ve bir devlet okulunda mı yoksa özel bir okulda mı ders verdiklerinin algılanan teknoloji yeterliliklerini etkilediğini ortaya koymaktadır.