Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Seda Tunçay
Danışman: ÇAĞATAN TAŞKIN
Özet:Bu çalışmada, kozmetik ürün içerikli youtube kanalına sahip youtube vloggelarının bu youtube kanallarını takip eden tüketicilerin satın alma niyeti üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Bu amaç doğrultusunda çeşitli youtube vloggerlarını takip eden 303 katılımcı, kolayda örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Verilerin toplanmasında online anket yöntemi kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde SPSS 25.0 paket programı kullanılırken, bulgular %95 güven aralığında istatistiksel olarak yorumlanmıştır. Verilerin analizinde yüzde ve frekans analizi, güvenirlik ve faktör analizleri ve çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre marka değerinin, marka imaj uyumunun ve marka lüksünün tüketici satın alma niyetine anlamlı ve pozitif etkisi olduğu görülmüştür(p<0,05). Ayrıca Youtube vloggerlarının tüketicilerle parasosyal etkileşimlerinin marka lüksü, marka değeri ve marka imaj uyumuna anlamlı ve pozitif etkisi olduğu görülmüştür(p<0,05). Bunun yanı sıra parasosyal etkileşimin satın alma niyetinin %73.2’sini açıkladığı görülmektedir. Diğer bir ifadeyle, marka değeri, marka imaj uyumu, marka lüksünün satın alma niyetini açıklama gücünün yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir (p=0,000).