Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, İLAHİYAT FAKÜLTESİ, FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ BÖL., Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2021
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Sümeyye Sürmen
Danışman: Turgay Gündüz
Özet:
Bu çalışma çocuğun hayatında büyük rol oynayan okul öncesi
öğretmenlerinin din ve değerler eğitimi hakkındaki görüşlerini incelemeyi
amaçlamaktadır. Bu bağlamda 3-6 yaş döneminin gelişim özellikleri ele alınmakta
ardından okul öncesi dönem dinî gelişim ve değer gelişiminden bahsedilmektedir.
Çalışmanın son kısmında ise Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmî okul öncesi
eğitim kurumlarında görev yapan 13 okul öncesi öğretmeni ile yarı
yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Bu görüşmelerden elde edilen
veriler, okul öncesi öğretmenlerinin din eğitimi hakkındaki görüşleri, değerler
eğitimi hakkındaki görüşleri, okul öncesi öğretmenlerinin din ve değerler
eğitiminin birlikte verilmesine dair görüşleri olarak üç ana başlık altında
incelenmeye çalışılmıştır.