Cebir öğrenme alanında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi: 2010-2018 yılları arası Türkiye örneği


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Kübra Özey

Özet:

Araştırmanın amacı cebir öğrenme alanında literatürde yer alan çalışmalara ait genel çerçeve çizerek ileride çalışma yapacak araştırmacılara ışık tutmak ve bu alanda eksikliği ve hissedilen boşlukları bularak araştırmacıların bu alanlarda yoğunlaşmasını sağlamaktır. Bu araştırma, alan taraması niteliğinde olup verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Bu amaçla 2010-2018 yılları arasında Ulusal Tez Arama Merkezi'nden 65 lisansüstü tez araştırma kapsamına alınarak bu tezler incelenmiştir. Veri toplama aracı olarak "Cebir Öğrenme alanında Tezleri İnceleme Formu" kullanılmıştır. Bu forma göre tezler üniversitelere, yıllara, tez türlerine, cebirin alt öğrenme alanına, amacına, yöntemine, desenine, çalışma grubuna, örneklem sayısına, veri toplama araçlarına ve ölçtüğü özelliğe göre incelenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulguların sonuçlarına göre: En fazla araştırma yapılan üniversite Atatürk Üniversitesi, en fazla araştırma yapılan yıllar 2012,2016 ve 2017 yılları ve yüksek lisans tezleri en çok yapılan lisansüstü tez türüdür. Tezlerin çoğunlukla "Eşitlik ve Denklem" alt öğrenme alanında, karma yöntemle ve deneysel desen kullanarak yapıldığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu yöntemlerle en fazla ölçülen özelliğin 'öğrenci başarısı' olduğu tespit edilmiştir.