Dizel enjektör memelerinde görülen korozyonun motor parametrelerine bağlı tespiti


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Uludağ Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: REFAETTİN ASIM TAFLAN

Danışman: MEHMET İHSAN KARAMANGİL

Özet:

Son zamanlarda Common Rail dizel enjeksiyon sistemi hem yüksek teknolojileri hem de performans-tüketim dengesi nedeniyle tercih edilmektedir. Maalesef bu yüksek teknolojinin de üstesinden gelemediği bazı problemler vardır. Bunlardan bir tanesi korozyondur. Common Rail enjeksiyon sisteminde (CRI) korozyon hasarına maruz kalan parçalardan bir tanesi enjektör memesidir. Enjektörün bu parçası yanma odası içerisinde çevresindeki yüksek ısıl yüke ve kimyasal veya elektrokimyasal tepkimelere direkt maruz kalan tek parçadır. Hâlbuki enjektör memesinin ana görevi yüksek basınçlı yakıtı yanma odası içersine düzgün bir şekilde püskürtmek ve yüksek sıcaklık, yüksek basınç, kavitasyon, korozyon v.b. dış etkilere dayanmaktır. Bu çalışmanın ana amacı farklı çalışma zamanlarında, sıcaklıklarda, yakıt tiplerinde vb. meme üzerindeki korozyon davranışlarını incelemektir. Ek olarak farklı meme bölgelerinde korozyon davranışları da incelenmektedir. Sonuç olarak korozyonun çalışma zamanıyla, sıcaklıkla, farklı yakıt tipleriyle v.b. olan ilişkileri tespit edilmiştir. Tüm yorumlamalar deneysel verilere ve istatistikî sonuçlara göre yapılmıştır.