Bestecilerin görüşleri doğrultusunda Türk eğitim müziğinin değerlendirilmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2013

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Hatice Çeliktaş

Danışman: SEZEN ÖZEKE

Özet:

Müzik eğitiminin amaçlarıyla örtüşen ve müzik eğitiminde bir materyal olarak önemli yer tutan; geleneksel ve çağdaş, tek sesli ve çoksesli, yerel, ulusal ve evrensel nitelikle müziklerden beslenen eğitim müziği alanına ilişkin olarak, alanın üretici tarafında yer alan bestecilerin görüşlerinin alındığı bu araştırmada; eğitim müziği bestecileri tarafından alanın değerlendirilmesi ve bu değerlendirmelerden yola çıkılarak bir durum tespiti yapılması amaçlanmıştır. Araştırmada, "eğitim müziği kavramı; eğitim müziği durumu ve sorunları; eğitim müziği besteleri ve besteciliği; eğitim müziği alanının iyileştirilmesine ve geliştirilmesine yönelik öneriler" temalarına ilişkin veri toplamak amacıyla bir görüşme formu hazırlanmış ve 7 besteci ile görüşmeler yapılmıştır. Veriler içerik analizi yapılarak çözümlenmiştir. Araştırmada eğitim müziği alanına ilişkin olarak; mevcut dağarcık, dağarcığın müzik eğitimi içinde fiilen kullanılma durumu, müzik eğitimi ders kitapları içindeki şarkılar, ders içi uygulamalar, beste ve bestecilik, eğitim müziğine özendirme ve teşvik konularında sorunlar olduğu ortaya çıkmıştır. İçerik analizinden elde edilen bulgulardan yola çıkılarak, araştırmanın sonunda genel durum tespiti yapılmış ve alanın iyileştirilmesi amacıyla önerilere yer verilmiştir.