Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2021
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: İlker Sal
Danışman: TONGUÇ VARDAR
Özet:Günümüzde artık beden eğitimi ve sporun bireyin kişilik gelişiminde olumlu etkileri bilinmektedir. Bireyin başarma güdüsünü doyurmada ve bireyi sosyal çevresine karşı daha anlayışlı daha olumlu, daha fazla kendine güvenen ve daha başarılı olmasında çok önemli rol oynamaktadır. Toplumda bireyleri spora sevk edecek sağlıklı ve doğru eğitim verecek spor adamları beden eğitimi ve spor yüksekokullarında yetiştirilmektedir ve çeşitli bölgelerde Beden Eğitim Öğretmeni olarak görev yapmaktadırlar. Okullarda öğrencilerin tam anlamıyla bir bütün olarak gelişmesi için çalışılmakta ve fiziksel gelişimi de beden eğitimi öğretmenleri sağlamaktadır. Bu araştırmanın amacı, lise ve ortaokullarda görev yapan branş öğretmenlerinin beden eğitimi dersi ve öğretmenine karşı tutumlarına yönelik bir inceleme yaparak var olan durumu ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın örneklemini 2020-2021 yılında Erzurum’un Köprüköy ilçesindeki lise ve ortaokullarda görev yapan 150 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada ölçme aracı olarak Özkaya (2009) tarafından geliştirilmiş tutum ölçeği kullanılmıştır. Ölçek 43 sorudan oluşmuştur. Soruların 5 tanesi olumsuz 38 tanesi olumlu olup test güvenilirliği α = 0, 658 olarak bulunmuştur. Bu sorular beden eğitimi dersi ve öğretmenine karşı tutumunu belirlemeye yönelik soruları içermektedir. Bilgi verilerinin analizinde SPSS paket programı kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde frekans dağılımları, ortalamaları, çapraz tabloları ve ki-kare testleri uygulanmıştır. Araştırmaya katılanların demografik verileri değerlendirildiğinde; tamamının devlet okulunda görev yaptığı, %67,3’ünün ilköğretim kademesinde, %32,7’sinin Anadolu Lisesinde çalıştığı, %92’sinin bünyesinde kapalı spor salonu bulunmadığı ve %58,7’sinde 1 tane Beden Eğitimi Öğretmeninin görev yaptığı tespit edilmiştir Araştırma sonucunda Beden eğitimi ve spor dersine ilişkin olumsuz ifadelere öğretmenlerin büyük oranda katılmadıkları, beden eğitimi ve spor dersine ilişkin olumlu düşündükleri görülmektedir.