Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2008
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Vesile Sinem Arıkan
Danışman: AHMET ÖZTÜRK
Özet:Çalışmamızın amacı Yeşim Tekstil’in Nike müşterisi için en iyi fasoncu seçiminde bir model ortaya koymaktır. Bu amacı karşılamak için analitik hiyerarşi modeli kullanılmıştır. Söz konusu model çok kriterli karar vermede en yaygın kullanılan modellerden birisidir. Çalışmamız teorik ve uygulama olmak üzere iki ana kısmı içerir. İlk üç bölümde genel karar verme, çok kriterli karar verme, analitik hiyerarşi süreci ve analitik ağ süreci açıklanmıştır. İkinci kısım ise hazır giyim ve ev tekstil ürünleri üreten Bursa’daki Yeşim Tekstil’de analitik hiyerarşi süreci(AHS)yöntemi kullanılarak en iyi fasoncuyu seçmek için modelin uygulanmasına ilişkindir. İlk önce fasoncu seçimine ilişkin literatür taranmıştır. Araştırma sonrası Tekstil Endüstrisinde fasoncu ve yüklenici seçimi ile ilgili çalışmalar bulunamamıştır. Bu yüzden söz konusu açığı gidermek için Yeşim Firması’nın Nike müşterisinin fasoncu seçiminde AHS modeli kurulmuştur. Model Expert Choice programı ile çözülmüş ve model sonuçları kullanılarak Nike müşterisinin en iyi fasoncu sıralaması elde edilmiştir. Sonra sonuçlar fasoncu seçimleri hakkındaki yönetsel kararlar için değerlendirilmiş ve duyarlılık analizi ile bazı ana kriterler değiştirilerek onun alternatif fasoncu seçimindeki etkileri görülmüştür