Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Ümit Arda
Danışman: ZELİHA KAMIŞ KOCABIÇAK
Özet:Gelişen teknoloji ve müşteri beklentileri ile otomotiv üreticileri araç kalitesini ve performansını arttırmak için yeni fırsatların arayışı içine girdiler. Otomobil üreticilerinin araştırma ve geliştirme departmanları yakıt tüketimi, sürüş performansı, multimedya sistemlerinin yaygınlaştırılması, sürücü destek sistemleri ve sürüş konforu gibi konularda çalışmalar yapmaktadırlar. Son yıllarda müşteriler tarafından sürüş konforu beklentisi araç satın alırken önemli bir ölçüte dönüşmüştür. Sürüş konforuna etki eden en önemli parametrelerden bir tanesi de NVH performansıdır. Otomobil üreticileri gelişen sektörde daha rekabetçi olabilmek için daha sessiz kabine sahip araçlar üretmeye çalışmaktadırlar. Kabin bölgesinde müşteriler tarafından şikayet edilen en belirgin sesler; yol sesleri, rüzgar sesleri, tekerlek yuvarlanma sesleri, trim sesleri ve motor sesleridir. Bu tezde, motor seslerinin kök nedenleri belirlenmiştir ve bu kök nedenlerin ortadan kaldırılması için bazı düzeltici faaliyetler yapılmıştır. Ayrıca motor seslerinin diğer seslerden nasıl ayrılabileceği ve daha sessiz kabin bölgesine sahip bir aracın nasıl geliştirileceği tartışılmıştır.