Binek araç gündüz farının sonlu elemanlar modelinin bilgisayarda şok testleri için güncellenmesi ve doğrulanması


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2018

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: BARIŞ EDİZ

Danışman: Sevda Telli Çetin

Özet:

Bu çalışmada bir otomotiv gündüz farı üzerinde elektrodinamik sarsıcı ile rezonans taraması yapılmıştır. Rayleigh oransal sönüm öngörülerek ivme cevap eğrisi rezonans noktaları kullanılarak sistemin α kütle ve β katılık sönüm matris çarpanları belirlenmiştir ve sonlu elemanlar modeli güncellenmiştir. SAE J577 ve 30g yarım sinüs şok testleri sırasında ürün bağlantı noktaları üzerinden ivme sinyali ve ürün üzerinde belirli bir nokta üzerinden birim uzama ölçer ile birim uzama sinyalleri ölçülmüştür. İvme sinyalleri sonlu elemanlar analizinde girdi olarak kullanılmıştır. Zamana bağlı sonlu elemanlar analizi sonucunda elde edilen birim uzama değerleri ile test sonucunda elde edilen birim uzama sinyali karşılaştırılmıştır. Hesaplamalar doğrusal analiz metodu olan "Cevap Spektrumu" (CS) analiz metodu ile tekrar edilmiş ve sonuçlar zamana bağlı analiz sonuçlarıyla karşılaştırılmıştır. İki analiz metodu hesaplama süreleri ve uygulanabilirlik açısından karşılaştırılmıştır.