Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Uludağ Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2004
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: AYŞEN AYDIN
Danışman: FEYYAT GÖKÇE
Özet:Bu araştırma işletmelerde staj yapan teknik ve anadolu teknik lisesi bilgisayar (yazılım donanım) bölümü öğrencilerinin staj çalışmalarının öğrenci,öğretmen ve işletme tarafından değerlendirilmesi ve öğretim programının geçerliliğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın birinci bölümünde; mesleki ve teknik eğitimin tanımı, gelişimi, Türkiye'de mesleki ve teknik eğitimin "Cumhuriyet öncesi" ve "Cumhuriyet sonrası" tarihi ve bu süreç içindeki gelişimi, mesleki ve teknik eğitim erkek teknik öğretim genel müdürlüğü kapsamındaki okullarda uygulanan program türleri, anadolu teknik lise ve teknik lise bilgisayar bölümü meslek dersleri öğretim programlan, yurtdışında bilgisayar kullanımı ve eğitimdeki gelişmeler, staj çalışması ve esasları, problem cümlesi, alt problemler, sayıtlılar ve sınırlılıklara yer verilmiştir. Araştırmanın ikinci bölümünde, meslek eğitimi uygulamasına yönelik bazı ülkelerdeki örnekler, meslek eğitimi ve okul sanayi ilişkileri konusundaki yurtiçi ve yurtdışında yapılan proje ve araştırmalar yer almıştır. Araştırmanın üçüncü bölümünde yöntem, evren ve örneklem, veri toplama aracının hazırlanması, verilerin toplanması, verilerin analizi ile ilgili bilgiler yer almıştır. Araştırmanın verileri alan ile ilgili literatür taraması ve uzman görüşüne dayalı olarak hazırlanmış ve uygulanmıştır. Anket katılımcıların genel özelliklerinin belirlendiği ilk bölüm, anket katılımcılarının yasal düzenlemeler ve staj koşullarına ilişkin görüşlerinin belirlendiği ikinci bölüm ve öğretim programın değerlendirildiği üçüncü bölüm olmak üzere üç bölümden oluşmaktadır. Araştırmanın dördüncü bölümünde, ankette elde edilen bulgular, frekanslar ve yüzdelik değerler kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin algılarına göre; yazalım alam öğretim programının güncellenmesi ve donanım alam öğretim programının ise tamamen bilgisayar dalından uzak olduğudur. Öğretmen görüşlerine göre bakıldığında bölüm öğretmenleri tarafından 2 yıl önce Tophane Endüstri Meslek Lisesi, geçen yıl Demirtaşpaşa Endüstri Meslek Lisesi ve bu yıl Coşkunöz Anadolu Teknik Lisesi Donanım alanından yazılım alanına geçmiştir.