Ortaöğretim 9. sınıf müzik dersi öğretim programı ve uygulamalarının müzik öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi (Bursa ili örneği)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ERDİNÇ CANDAR

Danışman: Rasim Erol Demirbatır

Özet:

Bu araştırmanın amacı 9. sınıf müzik dersi öğretim programı ve uygulamalarının müzik öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda program hedeflerinin incelenerek gerçekleşme durumlarının ortaya konulmasıdır. Bu doğrultuda araştırmaya veri sağlamak amacıyla Bursa ilinde görev yapmakta olan 45 müzik öğretmenine ulaşılmış; toplamda 65 sorudan oluşan anket uygulanmış ve müzik öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda programın değerlendirilmesine yönelik analizler yapılmıştır. Araştırmada var olan durumu olduğu gibi saptamaya çalışmak için betimsel yöntem kullanılmıştır. Hazırlanan anketle öğretmenlere demografik özellikleri, kazanımlar, tema ve vii içerik, öğretim yöntemleri ve kullandıkları ölçme ve değerlendirme teknikleriyle ilgili sorular sorulmuştur. Genel olarak araştırma sonucuna göre, müzik öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda ortaöğretim 9. sınıf müzik dersi öğretim programının amaçlarına kısmen ulaştığı belirlenmiştir.