Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: ERDİNÇ CANDAR
Danışman: Rasim Erol Demirbatır
Özet:Bu araştırmanın amacı 9. sınıf müzik dersi öğretim programı ve uygulamalarının müzik öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda program hedeflerinin incelenerek gerçekleşme durumlarının ortaya konulmasıdır. Bu doğrultuda araştırmaya veri sağlamak amacıyla Bursa ilinde görev yapmakta olan 45 müzik öğretmenine ulaşılmış; toplamda 65 sorudan oluşan anket uygulanmış ve müzik öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda programın değerlendirilmesine yönelik analizler yapılmıştır. Araştırmada var olan durumu olduğu gibi saptamaya çalışmak için betimsel yöntem kullanılmıştır. Hazırlanan anketle öğretmenlere demografik özellikleri, kazanımlar, tema ve vii içerik, öğretim yöntemleri ve kullandıkları ölçme ve değerlendirme teknikleriyle ilgili sorular sorulmuştur. Genel olarak araştırma sonucuna göre, müzik öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda ortaöğretim 9. sınıf müzik dersi öğretim programının amaçlarına kısmen ulaştığı belirlenmiştir.