Farklı ülkelerde okul öncesi öğrencilerine yönelik çevre eğitimi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Uludağ Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2006

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: İDİL AKÇAY

Danışman: HANDAN ASUDE BAŞAL

Özet:

Bu çalışma ile, Türk Millû Eğitim sistemi içinde halen uygulanmakta olan okulöncesi eğitim programı kapsamında yer alan çevre eğitimine yönelik etkinliklerleKanada, Amerika, sviçre, Almanya ve Japonya eğitim sistemleri içinde uygulanmaktaolan okul öncesi eğitim programları kapsamında yer alan çevre eğitimine yöneliketkinlikler karşılaştırılmaya çalışılmıştır.Bu tez çalışması üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde çevre olgusununtanımlanması yapıldıktan sonra çevre kapsamı incelenmiş, çevre sorunlarına ve busorunlar karşısında uluslar arası boyutta yapılan çalışmalara, konferanslara ve alınankararlara yer verilmiştir. Ayrıca, çevre eğitimi ve okul öncesi eğitim olgularının temelözellikleri ve gelişimlerine değinilerek çevre ve okul öncesi eğitim arasında ilişkikurulmaya çalışılmıştır. kinci bölümde yöntem açıklanmış ve Türkiye, Kanada, Amerika,sviçre, Almanya ve Japonya' nın okul öncesi eğitim programları kapsamında yer alançevre eğitimine yönelik hedef ve etkinliklere yer verilmiştir. Üçüncü bölümde ise;her birülkenin programı tek tek Türkiye' nin okul öncesi eğitim programı ile karşılaştırmayaçalışılmıştır. Sonuç bölümünde ise Türkiye' nin okul öncesi eğitim programına yönelikgenel bir değerlendirme yapılmış ve öneriler sunulmaya çalışılmıştır.