Pazarlamada artırılmış gerçeklik ve karekod teknolojileri: Tüketicilerin artırılmış gerçeklik teknoloji algılamaları üzerine bir alan araştırması


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Uludağ Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: FATİH BİLİCİ

Danışman: ERKAN ÖZDEMİR

Özet:

Artırılmış gerçeklik, 1990'lı yıllardan günümüze teknolojinin de gelişmesiyle değişip ilerleme kaydederek 2000'li yıllarda nihai tüketiciye ulaşmıştır. Bu tez artırılmış gerçeklik ve güncel kullanımları konusunda çalışmayı düşünenler için bir rehber olmayı, pazarlama alanında ve pazarlama dışı kullanım alanlarında artırılmış gerçeklik uygulamalarının durumunu, güncel kullanımları ve tüketicilerin artırılmış gerçekliğe yönelik algı düzeyleri ile ilgili bilgi vermeyi hedeflemektedir. Tez, artırılmış gerçeklik teknolojisinin, projelerinin ve uygulamalarının nasıl çalıştığıyla ilgili bilgi vermektedir. Artırılmış gerçekliğin uygulama alanlarını, kullanım alanlarını, sektörlere göre gelişimini ve kullanım biçimlerini özetlemektedir. Tezin uygulama kısmında Bursa ilinde lisansüstü eğitim gören 287 öğrenciye anket yapılmış olup. Anket sonuçları faktör analizi ve bağımsız iki örneklem t-testi ile değerlendirilmiştir. Tüketicilerin artırılmış gerçeklik teknolojisi üzerine olan algılarını etkileyen 5 faktör olduğu belirlenmiştir. Özetle bu çalışma, artırılmış gerçekliğin kullanım alanlarını ve pazarlama alanında da nihai tüketiciye nasıl ulaştığını belirterek, ilerleyen dönemlerde hayatımızın birçok alanında yer alması muhtemel olan artırılmış gerçekliğin kullanım alanlarını anlatmakta, tüketicilerin algıların belirleyen faktörleri belirtmekte ve artırılmış gerçekliğin pazarlamada kullanımı alanında bir rehber kaynak olmayı amaçlamakta ve geleceğin pazarlama anlayışına ışık tutmayı hedeflemektedir.