Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Uludağ Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2017
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: ANİSA ESATİ
Danışman: İBRAHİM GÜRSES
Özet:Bütün dünyada ruhsal problemler ne yazık ki her geçen gün artmaktadır. Bu alanda yapılan çalışmalarda uzmanların işaret ettiği temel bir sorun vardır: O da bireylerin yeterince kendilerine güvenmemeleridir. Özgüven düzeyi özellikle ergenlik döneminde olan bireyin fiziksel ve ruhsal sağlığını, yaşam amacını ve diğer insanlarla ilişkilerini etkilemektedir. Ancak şunu da söylemek gerekiyor ki özgüvenin kendisi de çeşitli faktörlerden etkilenmektedir. Bu faktörlerden bir tanesi de dindarlıktır. Yaptığımız bu çalışmada dindarlığın ergenlerin özgüven gelişimine etkisini inceledik. Sırbistan'ın Sancak bölgesinde lise öğrencileri üzerinde yapılan bu araştırmada onların özgüven oluşturmalarında dindarlığın etkisini, bunun yanında özgüven ile diğer sosyo-demografik değişkenler arasında ilişki olup olmadığını tespit etmeye çalıştık. Araştırmamız teorik ve alan araştırması olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde konunun temel kavramları olan ergenlik, ergenlikte gelişim özellikleri, ergenlik döneminde dini gelişim ve özgüven kavramı ele alınmıştır. Daha sonra ergenlikte özgüven ve dindarlık ilişkisi değerlendirildi. Araştırmanın ikinci bölümünde ise elde edilen bulgular konu ile alakalı diğer araştırmalarla karşılaştırılarak objektif bir şekilde değerlendirilip yorumlanmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara bakıldığında:"Özgüven ile okul türü, yerleşim birimi ve anne-babanın eğitim durum, özgüven ile dindarlık (inanç ve ibadet boyutu) arasında anlamlı bir ilişki vardır" hipotezleri doğrulanmıştır.