ISO 9001:2015 kalite yönetim sistemi ve çelik servis merkezinde bir uygulama


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2021

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: İlke Kerdiğe

Danışman: MEHLİKA SARAÇ

Özet:

Kalite sistemlerinin kurulu olduğu ve uygulandığı işletmeler birçok yönden kazanç elde etmektedir. Bu çalışmanın yapıldığı X Çelik İşleme ve Ticaret A.Ş. olarak adlandırılan firma, Japonya’da büyük ticari hacme sahip bir kuruluş tarafından kurulmuştur ve yöneticileri Japon’dur. Japon yöneticiler tarafından firmada, ISO 9001:2015 standardına uygun bir kalite yönetim sistemi kurmak, uygulamak, belgelendirme kuruluşu tarafından sertifikalandırılmak, kalite anlayışını firmaya benimsetmek ve bu sistem sayesinde faydalar elde etmek hedeflenmektedir. Bu çalışmada, ISO 9001:2015 standardına uygun olarak kurulan kalite yönetim sisteminin kuruluş aşamaları adım adım ele alınmıştır. ISO 9001:2015 standardına uygun bir kalite yönetim sistemi kurmanın yalnızca bir belgeye sahip olmak mı yoksa firmaya faydalar sağlayan bir araç olarak mı kullanıldığı araştırılmıştır. ISO 9001:2015 standart maddelerinin gereksinimleri ayrıntılı olarak anlatılmıştır. Standart gereksinimlerini karşılamak için hazırlanması gereken dokümantasyon ve kayıtlar örneklerle gösterilmiştir. Bu çalışma, ISO 9001:2015 standardına uygun bir kalite yönetim sistemi kurmayı ve uygulamayı hedefleyen firmalara, kalite yönetim sisteminin kurulmasıyla yalnızca bir belgeye sahip olunmadığını, bu sistem sayesinde birçok fayda elde edileceğini göstererek örnek bir çalışma niteliğinde sunulmuştur.