Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2007
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Pınar Ülker Saracalıoğlu
Danışman: RIDVAN EZENTAŞ
Özet:Bu çalışma 2005-2006 yılında ülke genelinde uygulanmaya başlanan ve yapılandırmacı yaklaşımı temel alan İlköğretim 3. sınıf Matematik Programı'nın yapılandırmacı yaklaşıma göre derslerde uygun olarak işlenip işlenmediğini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Bu araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Literatür araştırmasında uzman görüşleri de dikkate alınarak araştırmanın amacına uygun anketler geliştirilmiş ve Bursa ili Yıldırım ilçesinde 536 İlköğretim 3. sınıf öğrencisine ve 56 3. sınıf öğretmenine anket uygulanmıştır.Elde edilen veriler frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, varians analizi ve t testi kullanılarak çözümlenmiştir. Analizler bilgisayarda SPSS istatistik programında yapılmış, anlamlılık testlerinde α: 0,05 düzeyi esas alınmıştır. Öğretmenler programı X = 3,76; öğrenciler ise X = 2,53 ortalama ile programı yeterli kabul edilebilecek bir düzeyde değerlendirmişlerdir. Öğretmen ve öğrencilerin genel olarak programa bakış açılarında farklılık olmadığı görülmüştür.