Türkiye'de sanat eğitiminde öğretmen yetiştirmeye genel bakış


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Uludağ Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2013

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: SENA UĞURLU

Danışman: GONCA ERİM

Özet:

Bu araştırma, Eğitim Fakültelerinin Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-iş Eğitimi Anabilim Dalı son sınıf öğrencilerinin Türkiye'de sanat eğitiminde öğretmen yetiştirmeye genel bakışlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda program; ders öğretiminde izlenilen strateji, ders saatleri(süreleri), yapılan uygulamaların öğretmenlik mesleğine yararı açısından incelenmiş ve programın verimliliğinin tespit edilmesi için anket aracılığı ile tarama modeli kullanılmış oluşturulan araçla son sınıf öğrencilerinin görüşleri saptanmaya çalışılmıştır.Araştırma 2010-2011 eğitim öğretim yılında gerçekleştirilmiştir. Türkiye'nin yedi bölgesinden seçkisiz seçilen yedi üniversitesinde anket çalışmaları yapılmıştır 6 soruluk anket, bu kurumlarda eğitim gören yüz elli son sınıf öğrencinin görüşü alınarak gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bilgiler, frekans ve % kullanılarak analiz edilmiş, hazırlanan tablolarda bu sonuçlar gösterilerek yorumlarla desteklenmiştir. Eğitim Fakültelerinin Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-iş Eğitimi Anabilim Dalı son sınıf öğrencilerinin çoğunluğunun lisans öğrenimi boyunca aldıkları öğretmen yetiştirme programını olumlu karşıladıkları, fakat alan ders saati sürelerinin daha fazla olmasını istedikleri görülmüştür. Ortaya çıkan sonuçlara göre, araştırmanın ilgili bölümünde programın geliştirilmesi açısından katkı sağlanacak önerilerde bulunulmuştur.