EĞİTİM FAKÜLTELERİ PROGRAMLARINDA YER ALAN ÇOKSESLİ KORO 1-2 DERSİNDE KULLANILAN METOTLARIN İNCELENMESİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bahçeşehir Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2021

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: SÜLEYMAN SAMET ÖZÜUYGUN

Danışman: Selahattin Turan

Özet:

Bu araştırmanın amacı, eğitim fakülteleri müzik öğretmenliği programlarında bulunan çoksesli koro 1 ve çoksesli koro 2 dersinde kullanılan yazılı veya görsel tüm kaynakların ne düzeyde olduğunun uzman görüşlerine göre incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda kaynaklar, uzmanlar ile yapılan görüşmelerle sorgulanmıştır. Geçerliğin sağlanması için görüşme formunda sorulan sorular uzman görüşü alınarak hazırlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Bu dersin eğitimini veren öğretmen sayısının az olması sebebiyle örneklem olarak Türkiye genelinden 8 adet uzman belirlenmiş ve görüşülmüştür. Bu uzmanlardan elde edilen verilerin frekans hesaplaması SPSS programı üzerinden %95 güven derecesi ile betimsel analiz yapılmış, yorumlanmış ve araştırma doygunluğa ulaşmıştır. İstatistik bilgileri her bulgu için hem yerinde hem de sonuçlar bölümünde ayrı ayrı belirtilmiştir. Araştırmada ulaşılan sonuçlara göre her kategoriye göre anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Uzman görüşleri doğrultusunda 15 kategoriden 10 tanesinin kaynaklar içerisinde yetersiz olduğu bulunmuş ve araştırmaya katılan her uzman tarafından tüm kategorilerin bir arada olduğu ya da çoğunu içinde barındıran kaynak sayısının yetersiz görüldüğü, herkesin aynı fikirde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen bulguların sonuçları tartışılmış ve önerilen hususlar öneriler bölümünde belirtilmiştir.