Cukurova 5th International Scientific Researches Conference, 9 - 11 Ekim 2020, ss.114
Yabancı Dil Eğitimi’nde dersler incelendiğinde, sadece gramer ve kelimelerin ezberlendiği, metinlerin okunduğu ve çevrildiği öğretim yöntemlerinin yerine iletişimsel yaklaşımın daha önem kazandığı görülmektedir. Derslerde dinleme, konuşma ve okuma gibi becerileri destekleyen öğretim yöntemleri
kullanılırken, Yazma Becerisi’ne çok yer verilmediği görülmektedir. Bu durum, Yazma Becerisi’nin diğer becerilerin gelişimlerinden daha yavaş ve daha uzun bir süreç olarak ilerleme göstermesi ve konuşma, dinleme ve okuma becerilerinin yanında en zor öğrenilen beceri olarak görülmesi olarak
açıklanabilir (Eßler 2007:292). Yabancı ders kitaplarının içeriklerine bakıldığında da en az dikkate alınan beceri olarak karşımıza çıkmaktadır. Ders kitaplarında bulunan yazma alıştırmalarının çoğu, dilbilgisi yapılarını veya yeni kelime dağarcığını pekiştirmeye yönelik olduğu gözlemlenmektedir.
Yazma Becerisi’ni geliştirmeye yönelik alıştırmalara nadir rastlanır. Oysa Yazma Becerisi, yabancı dil öğrenenlerin derslerde ve performans değerlendirmelerinde ihtiyaç duydukları temel bir beceridir. Bu yüzden tüm becerilerin, ders kitaplarında ve derslerde eşit olarak temsil edilmesi önerilmektedir. Bunun
için öğrencilere çeşitli alıştırmalar sunulmalı, beceriler birbirleriyle ilişkili olmalı ve bu beceriler alıştırmalara entegre edilmelidir. Bu süreçte eğiticiler, öğrencilerin yazma becerileri üzerine sürekli bir gelişme sağlama çabalarında çeşitli sorunlarla karşı karşıya kalabilmektedirler. Aynı zamanda, yazma
alıştırmalarını ilgi çekici bulmadıkları ve hatasız cümle kurmaları yönünde zorluk çektikleri için öğrencilerin çok az motive oldukları gözlemlenmektedir. Bu sorunları daha iyi anlamak ve çözümlemek amacıyla, öğrencilerin Yazma Becerisi üzerine edindiği deneyimler önemlidir. Bu kapsamda bu
çalışmada, Almanca Öğretmenliği Bölüm’ü öğrencilerinin “Yazma Becerisi I-II” derslerinde edindiği deneyimler gözlemlenmiş ve bu derslerde yazma alışkanlığının kazandırılmasında eğiticilerin yazma süreci ile ilgili öğrencilere geri dönütlerinin en önemli motivasyon kaynağı olduğu saptanmıştır.
Çalışmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda, yabancı dil derslerinde öğrencilerin yazma becerilerinin etkili bir şekilde gelişebilmesi için onların deneyimlerini ve ihtiyaçlarını dikkate alarak işlenen derslerin yazma sürecini olumlu desteklediği düşünülmektedir.