ÖZET
Amaç:
Bu ara
ú
tırma, akademisyenlerin ara
ú
tırma yapma ve
yayınlamadaki güçlüklerini saptamak amacıyla yapılmı
ú
tır.
Yöntem:
Tanımlayıcı türde olan bu ara
ú
tırma Aralık 2003-
ù
ubat
2004 tarihleri arasında Atatürk Üniversitesi Hem
ú
irelik Yüksekokulunda
çalı
ú
an 33 ve Sa
÷
lık Hizmetleri Yüksekokulunda çalı
ú
an 12 akademisyen
olmak üzere toplam 45 akademisyen ile yapılmı
ú
tır. Ara
ú
tırma verileri
ara
ú
tırmacılar tarafından hazırlanan akademisyenlerin ara
ú
tırma yapma ve
yayınlamadaki güçlüklerini saptamaya yönelik soru formu ile toplanmı
ú
tır.
Ara
ú
tırma verilerinin istatistiksel analizi, ara
ú
tırmacılar tarafından
bilgisayar ortamında yapılmı
ú
tır. Verilerin de
÷
erlendirilmesinde frekans
da
÷
ılımı ve ki-kare testleri kullanılmı
ú
tır.
Bulgular:
Ara
ú
tırma sonuçlarına göre akademisyenlerin yayın yapma ve
yayınlama a
ú
amasında % 95.6’sının (43) güçlük ya
ú
adı
÷
ı, sadece %
4.4’ünün (2) herhangi bir güçlük ya
ú
amadı
÷
ı saptanmı
ú
tır.
Sonuçlar ve Öneriler:
Akademisyenler ara
ú
tırma yapma ve yayınlamada
yaygın olarak güçlükler ya
ú
amaktadırlar. Güçlük ya
ú
ama oranları
doktorasını tamamlamı
ú
olanlarda doktorasını tamamlamamı
ú
olanlara göre
daha dü
ú
üktür. Özellikle ö
÷
renci konumundaki akademisyenler olmak üzere