Eğitim ve Okul Yönetiminde Eğitim Bölgesi Danışma Kurullarının İşlevi


Turan S., Şişman M.

Eğitim Araştırmaları Dergisi, cilt.2, sa.6, ss.136-146, 2002 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 2 Sayı: 6
  • Basım Tarihi: 2002
  • Dergi Adı: Eğitim Araştırmaları Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: ERIC (Education Resources Information Center)
  • Sayfa Sayıları: ss.136-146
  • Bursa Uludağ Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

ürkiye'de Milli Eğitim Bakanlığı, norm kadro çalışmaları kapsamında "Eğitim Bölgeleri ve Eğitim Kurulları Yönergesi" adı altında bir yönerge hazırlayarak illerde eğitim bölgeleri ve bu bölgeler içinde de çeşitli adlar altında bazı kurullar oluşturmuştur. Bunlardan başlıcaları, Eğitim Bölgesi Zümre Başkanları Kurulu, Eğitim Bölgesi Danışma Kurulu, Eğitim Bölgesi Müdürler Kurulu' dur. Ayrıca bunların dışında okul bölgesinde katılımcı yönetim anlayışını gerçekleştirmek için her okul bazında Okul Öğrenci Kurulu ve Okul Zümre Başkanları Kurulu adları altında kurulların oluşturulması amaçlanmıştır. Sözkonusu yönergenin hazırlanmasında, 23 Eylül 1998 tarih ve 23472 Sayılı Resmi Gazete'de Yayımlanan "Milli Eğitim Bakanlığı'na Bağlı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Atanma ve Yer Değiştirmelerine İlişkin Yönetmelik" hükümleri esas alınmış olup bu çalışmalar, eğitimde norm kadro çalışmalarının da bir parçasını oluşturmaktadır. Bu makalede, yukarıda adı geçen kurullardan Eğitim Bölgesi Danışma Kurulu adı altında oluşturulan kurulun oluşum biçimi ve görevleri üzerinde durulmuş; diğer ülkelerdeki benzer amaçlı kurullarla karşılaştırmalar yapılarak uygulamaya ilişkin bazı öneriler geliştirilmiştir.