Amaç: Bu araştırma hemşirelik öğrencilerinin sabır düzeyleri ve kişilik özellikleri arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Araştırma, Bursa Uludağ Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde 2019 - 2020 döneminde öğrenim gören 420 hemşirelik öğrencisi ile yapılmıştır. Araştırma verileri ‘Sosyo - demografik Veri Toplama Formu’, ‘Sabır Ölçeği’ ve ‘Sıfatlara Dayalı Kişilik Testi’ kullanılarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde; tanımlayıcı istatistikler, Shapiro - Wilk testi Kruskal Wallis testi ve Spearman Korelasyon katsayısı analizi yapılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin Sabır Ölçeği puan ortalaması 35,24 ± 6,11’dir. Sabır Ölçeği’nin alt boyutlarının ve toplam puanının sınıflara göre karşılaştırılmasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmamıştır (p > ,05). Sabır Ölçeği ile Sıfatlara Dayalı Kişilik Testi puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılaşma olduğu görülmüştür. Dışa dönüklük, deneyime açıklık, yumuşak başlılık, sorumluluk kişilik özelliklerine sahip öğrencilerde kişilerarası sabrın, yaşam zorluklarında sabrın ve genel sabrın artacağı; nevrotizim kişilik özelliğine sahip öğrencilerde ise gündelik yaşamda sabrın, kişilerarası sabrın, yaşam zorluklarında sabrın ve genel sabrın azalacağı saptanmıştır. Sonuç: Sabır Ölçeği ile Sıfatlara Dayalı Kişilik Testi puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılaşma olduğu görülmüştür.
Aim: This study was conducted descriptively to examine the correlation between the patience levels and personality characteristics of nursing students. Materials and Methods: The study was carried out with 420 nursing students in the 2019 - 2020 academic year. The data was collected by using the ‘Socio - demographic Data Collection Form’, ‘Patience Scale’ and ‘Adjective - Based Personality Test’. For statistical evaluation of the data; descriptive statistics, Shapiro - Wilk test, Kruskal Wallis test and Spearman’s Correlation coefficient analysis were used. Results: The students’ Patience Scale score average was 35.24 ± 6.11. In the comparison of the Patience Scale subscales and total score according to grades, no statistically significant differences were found (p > 0.05). There was a significant difference between the Patience Scale and averages of Adjective - Based Personality Test score. It was determined that students with personality characteristics such as extroversion, openness to experience, tender - mindedness and responsibility would have higher interpersonal patience, patience in life difficulties and general patience, whereas students with neurotic personality characteristics would have lower patience in daily life, interpersonal patience, patience in life difficulties and general patience. Conclusion: It was seen that there was a significant differentiation between the Patience Scale and averages of Adjective - Based Personality Test score.