Alanya Akademik Bakış, cilt.9, sa.1, ss.267-300, 2025 (Hakemli Dergi)
Hızla büyüyen hizmet sektörünün alt bileşenlerinden biri olan taze gıda sektöründe, nasıl bir hizmet ortamı sunulduğu son yıllarda kendini fazlasıyla göstermektedir. Pazarlamanın önemli unsurlarından biri olan hizmet ortamının etkisinin ölçülmeye çalışıldığı bu çalışmada, taze gıda sektörü özelinde mağaza destek hizmetleri, mağaza içi kalite ve ürün özellikleri boyutları değerlendirilerek tüketicilerin tekrar satın alma niyeti üzerindeki etkilerinin ortaya konulması amaçlanmıştır. PLS-SEM, yapısal eşitlik modeli kullanılarak yapılan analiz sonucuna göre, taze gıda alışverişinde, mağaza destek hizmetleri ve ürün özellikleri tüketici memnuniyetinde etkili iken, mağaza içi kalitenin tüketicilerin tekrar satın alma niyetleri üzerindeki etkisinin anlamlı olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Mağaza destek hizmetleri ve ürün özelliklerinin, özellikle taze gıda ürünlerinde tüketici davranışını doğrudan etkilediği ve tüketicilere değer katan mağaza hizmetleri ve nitelikli ürün sunulmasının, tüketicilerin memnuniyetini artırarak tekrar satın alma olasılığını yükselttiği neticesine varılmıştır.