7E Yabancı Dil Öğretim Metoduna Göre Fransızca Bir Ders Planı Önerisi


Creative Commons License

ÇAVDAR E., BAŞTUĞ D. S.

Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD), cilt.15, sa.2, ss.1802-1816, 2024 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Yabancı dil eğitiminde nitelikli eğitim verebilmek için geleneksel eğitim yaklaşımları bırakılmış ve yapılandırmacı yaklaşımı merkeze alan öğrenci merkezli öğrenme temel alınmıştır. Öğrencilerin mevcut bilgilerinden hareketle yeni karşılaştıkları durumları anlamlandırma ve yorumlama süreci olarak açıklanan yapılandırmacı yaklaşımın en önemli modellerinden birisi de 7E öğrenme modelidir. Geleneksel yaklaşımda bilgi öğrenciden bağımsız olarak görülürken bu modelde bilgi öğrencilerden bağımsız değildir. Öğrencilerin bilgiyi yapılandırırken, mevcut bilgilerinin açığa çıkarılması ve öğrencilerde merak duygusu uyandırmak için ilgi çekici bir başlangıç yapılması, öğrencilerin katılımını artırmada önemli bir rol oynamaktadır. 2018 Ortaöğretim Fransızca Dersi Öğretim Programında da üst düzey bilişsel becerilere sahip bireyler (çıkarımda bulunma, yorum yapma, çözümleme, değerlendirme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme) yetiştirmeye olanak sağlayan kazanımlara yer verilmiştir. Bu program, dünyayı yorumlayabilen, kendi duygu ve düşüncelerini ifade edebilen bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu çalışmada amaç, bu becerilerin Fransızca dersine nasıl uyarlandığına ilişkin bir ders planı örneği sunmaktır. Çalışmada 9. sınıf için hazırlanmış Voilà kitabı içinde yer alan “Les métiers” (meslekler) konusuna dair bir ders planı 7E modeline uygun olarak hazırlanmıştır. Bu modele göre düzenlenmiş etkinliklerde öğrenciler derse daha etkin bir şekilde katılırlar, etkileşime girerek öğrenirler. Öğrenciler, yabancı dilde kalıplaşmış hazır cümleleri ezberlemek yerine kendi cümlelerini kurabilirler. Yabancı dil öğretiminde 7E modeli uygulamasının sayıca az olduğu tespit edildiğinden çalışmanın alana katkı sağlayacağı varsayılmaktadır.
In order to provide quality education in foreign language teaching, traditional teaching approaches have been abandoned in favor of a student-centered learning approach focusing on constructivist principles. One of the most significant models of the constructivist approach, which is described as the process of making sense of and interpreting new situations based on students' existing knowledge, is the 7E learning model. While knowledge is seen as independent of students in the traditional approach, in this model, knowledge is not independent of students. When students construct knowledge, it is crucial to uncover their existing knowledge and to create an engaging starting point to arouse curiosity, which plays a significant role in increasing student engagement. The 2018 Secondary School French Curriculum also includes competencies that enable individuals to develop high-level cognitive skills (making inferences, making interpretations, analyzing, evaluating, critical thinking, creative thinking). This program aims to educate individuals who can interpret the world and express their own feelings and thoughts. The aim of this study is to provide an example lesson plan on how these skills are adapted to the French course. A lesson plan on the topic "Les métiers" (Professions) from the Voilà textbook prepared for the 9th grade is designed in accordance with the 7E model. In activities organized according to this model, students participate in the lesson more effectively and learn by interacting. Instead of memorizing ready-made sentences in a foreign language, students can create their own sentences. Since it has been observed that the application of the 7E model in foreign language teaching is limited, it is assumed that the study will contribute to the field.