Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.22, sa.40, ss.499-525, 2021 (Hakemli Dergi)
Araştırma, müzik öğretmeni adaylarının iyi oluşlarının sahne performansları
sırasında karşılaşabilecekleri kaygı düzeyine etkisini saptamak amacıyla yapılmıştır.
Bu doğrultuda müzik öğretmeni adaylarının iyi oluş ve müzik performans kaygıları
(MPK) incelenmiş, her iki durum arasındaki ilişki ortaya konmuştur. Araştırmaya
Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalında eğitim
alan (kız n=51, erkek n=35) 86 öğrenci katılmıştır. Veriler Öğrenci Demografik Bilgi
Formu, İyi Oluş Ölçeği (PERMA) ve Kenny Müzik Performans Kaygısı Envanteri
(KMPKE) ile toplanmıştır. PERMA, KMPKE puanlarının cinsiyete göre ilişkisinin
analizinde t-testi, PERMA ve KMPKE puanlarının öğrenim yıllarına göre ilişkisinin
analizindeyse ANOVA kullanılmıştır. PERMA ve KMPKE puanları arasındaki ilişki
ile PERMA arasındaki ilişkinin belirlenmesi içinse Pearson Korelasyon katsayısı
hesaplanmıştır. Müzik öğretmeni adaylarının iyi oluş ve müzik performans
kaygılarında cinsiyete, öğrenim yılına göre anlamlı fark tespit edilemezken, PERMA
genel puanı ve tüm alt boyutları ile KMPKE puanları arasında negatif yönlü ve
anlamlı ilişki bulunmuştur. Çalışma sonunda sorunun çözümüne ilişkin öneriler
sunulmuştur.