Zeitschrift für die Welt der Türken / Journal of World of Turks [ZfWT] , cilt.8, sa.2, ss.285-307, 2016 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmada, arkadaşlarından ya da yakın çevresinden şiddet gören
öğrencilerin nasıl belirlenebileceği ve buna yönelik ne gibi önlemler alınabileceğine
yönelik sınıf öğretmeni adaylarının görüşleri incelenmiştir. Araştırmada nitel
araştırma modeli kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini iki devlet üniversitesinin
eğitim fakültelerinde eğitim gören toplam 359 öğretmen adayı oluşturmaktadır.
Verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından hazırlanan 4 sorudan oluşan açık
uçlu soru formu kullanılmıştır. Elde edilen verilere içerik analizi uygulanmıştır.
Analiz sonucu temalar ve kodlar oluşturulmuş, sonuçlar alıntılarla desteklenmiştir.
Araştırmanın sonuçlarına göre öğretmen adaylarının şiddetin önlenmesine ilişkin
teorik boyutta yeterli bilgi sahibi oldukları ancak uygulama boyutunda yetersiz
kalacaklarına yönelik görüş bildirdikleri görülmüştür. Öğretmen adayları,
öğrencilerin şiddete maruz kaldıkları durumlarda öncelikle konunun araştırılması
gerektiğini, şiddete yönelik kesin bulgular olduktan sonra konu hakkında çalışmalar
yapılması gerektiğini belirtmişlerdir. Ayrıca öğretmen adaylarının şiddete maruz
kalan öğrenciler için hangi kurum ve kuruluşlara başvurulacağına, ne gibi önlemler
alınacağına, aileler ile yapılacak çalışmalara ve şiddet durumunda uygulanması
gereken müdahalelere ilişkin yeterli düzeyde bilgi sahibi oldukları sonucuna
ulaşılmıştır.