Endüstriyel futbol çağında“taraftarlık”


Creative Commons License

Aydın M. B., Ceyhan Ç., Hatıpoğlu Aydın D.

İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, sa.26, ss.289-316, 2008 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Basım Tarihi: 2008
  • Dergi Adı: İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.289-316
  • Bursa Uludağ Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Bu makale, futbol alanında özellikle piyasalaşma temelinde belirlenen değişim süreçlerini genel olarak değerlendirme ve bu süreçlerle birlikte tartışılabileceği düşünülen ‘taraftarlık’ kavramının incelenmesi üzerine kurulmuştur. Makalede ‘taraftarlık’ kavramının görece daha pasif bir anlam içeren ‘seyircilikten’ ayrışması ve bu durumun ‘endüstriyel futbol’ çağında yarattığı düşünülebilecek gerilim üzerinde durulmaya çalışılmıştır. Bu çerçevede uluslararası ve ulusal düzeylerde kimi örnekler verilmeye çalışılmış ve bu örnekler özellikle eleştirel sosyal bilim geleneği çerçevesinde tartışılmaya çalışılmıştır. Anahtar Kelimeler: Taraftarlık, seyircilik, endüstriyel futbol, gösteri toplumu.