İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, sa.26, ss.289-316, 2008 (Hakemli Dergi)
Bu makale, futbol alanında özellikle piyasalaşma temelinde belirlenen değişim
süreçlerini genel olarak değerlendirme ve bu süreçlerle birlikte tartışılabileceği
düşünülen ‘taraftarlık’ kavramının incelenmesi üzerine kurulmuştur. Makalede
‘taraftarlık’ kavramının görece daha pasif bir anlam içeren ‘seyircilikten’ ayrışması ve
bu durumun ‘endüstriyel futbol’ çağında yarattığı düşünülebilecek gerilim üzerinde
durulmaya çalışılmıştır. Bu çerçevede uluslararası ve ulusal düzeylerde kimi örnekler
verilmeye çalışılmış ve bu örnekler özellikle eleştirel sosyal bilim geleneği
çerçevesinde tartışılmaya çalışılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Taraftarlık, seyircilik, endüstriyel futbol, gösteri toplumu.